31 augustus 2020: “Old school” de polder in

Na maanden visdroogte heb ik afgelopen week een avondje de tijd gevonden om weer eens met de hengels op stap te gaan. Dit keer geen groot-water visserij, maar simpel de polder in.  Een paar dagen strooide ik wat boilies ter voorbereiding. Omdat in de polder de vissen toch minder weerstand bieden besloot ik mijn materiaal aan te passen. Twee onlangs verkregen lichte klassieke glashengels zette ik hoog op de steunen. Een schuifloodje zorgde dat een vis er met het aas vandoor kon gaan. Een alufolie wakertje moest een aanbeet verklikken. Een kind kan de was doen.
Lees verder

Een nieuw hoofdstuk

De afgelopen jaren heb ik meerdere keren een bootje gehad. De laatste heb ik hier geïntroduceerd. Wat ik nooit verteld heb is dat ik dit aluminium bootje niet meer heb. Nadat de havenmeester er tegen de afspraken in mee was gaan slepen, ook op het land, was deze ineens op meerdere plekken lek. Hij waste zijn handen in onschuld. Ik had er geen zin meer in. Een handige Harrie wilde het lekke bootje wel overnemen en dus ben ik al weer bijna een jaar visbootloos. En toen, plots, kwam twee weken geleden het bericht dat er een ligplaats voor me beschikbaar was in de haven van de visvereniging. Tegelijkertijd kon ik een bootje overnemen van een watersportliefhebber in Almere. En dus ben ik wederom in het bezit van een heuse karpervisboot.
Lees verder