08 Oktober: Kano-transport

In januari vertelde ik al dat ik een fietskar voor de kano had aangeschaft. Ik had grootse plannen om met de kano karpers op het IJsselmeer te gaan belagen maar dat kwam er tot dusver niet van. De kanokar lag dus nog steeds ongebruikt in de berging. Gisteren kwam ik er eindelijk aan toe het ding in elkaar te zetten en aan de fiets te koppelen. Een sloot een kilometer of 5 fietsen verderop werd bezocht want ik wou daar altijd al eens snoekvissen vanuit de kano.
Lees verder

6 Oktober: even op snoekbaars met de dropshot methode

Het is vrijdagavond. Een werkweek vol verbazing en fileleed moet even verwerkt worden en waar kan dat beter dan aan de waterkant? Wat zegt u? aan de bar? Ja daar zit ook wat in maar ik koos toch voor de waterkant. Met het lichte spinhengeltje en een nieuw geel rubbertje heb ik even staan gooien onder een brug in Diemen. Met de dropshot methode dit keer. Onder deze brug vang ik meestal wel een paar snoekbaarsjes. 
Lees verder