Gistermiddag had ik een epifanie. Meer dan driekwart van mijn aanbeten komt in de eerste twee uur vissen. Ik kan dus beter twee keer twee uur vissen dan 1 keer vier uur. Soms is het zo simpel. Vanochtend heb ik dus twee uurtjes gevist. Efficiënt en effectief. Korter moet ik niet doen. Als u op “lees verder” drukt kunt u uitvinden waarom niet.
Lees verder
Categorie archieven: Visverslagen
5 Mei: een avondje vissen op de Vecht
Mijn grootste vissen ving ik de afgelopen jaren op de Vecht. In deze tijd van het jaar is vangen er echter een beetje een loterij. Als het wat warmer is ben ik er succesvoller, maar tot halverwege mei blank ik er meer dan de helft van de tijd. Zo ook afgelopen weekend. Toch heb ik me prima vermaakt.
Lees verder
3 Mei: aanpakken!
Onze kat krijgt regelmatig de kous op de kop. Letterlijk. Nou ja, feitelijk is het een sok, maar zo gaat het spreekwoord niet. Letterlijk een kous op zijn kop dus. En dan alleen als hij niet oplet, want Keessie, zo heet de kat, is inmiddels een meester in het ontwijken van naar hem toe gegooide sokken.
2 Mei: klein verdriet tussen het riet
Hoi. Na al het karpervisgeweld van eerder deze week nu even een minder vrolijk bericht. Dat niet elke uitgezette vis 20 jaar oud wordt en 20 kilo zwaar wordt wisten we al. Van sommige jaargangen wordt geen enkele vis ooit teruggemeld. Het lijkt er op dat met name de eerste paar jaar na uitzetten de uitval erg hoog is.
Lees verder
29 April: Deel 4 van de karper-visvierdaagse

Hoi! Gisteravond was de vierde en alweer laatste dag van de karper-visvierdaagse. Drie dagen voerde ik als voorbereiding met de kleine oranje zoete boilies. Na een frisse en regenachtige dag was ik rond 19.00 uur ter plekke. Ik had er zin in. Het is altijd weer de vraag wat er op het open water gaat gebeuren. En genoeg gebeurde er. Druk op lees verder voor een verslag van de belevenissen.
Lees verder