Normaal volgt een visverslag één of twee dagen na het vissen. Ik houd dan in de tussentijd mijn mond, maar soms kan ik het niet stilhouden. Wat ik gisteren meemaakte was absurd. In het weekend komt het visverslag, maar hier alvast de aankondiging van misschien wel mijn meest memorabele visdag ooit.
In de vriezer lag nog 20 kilogram
Mijn geluk is terug! En hoe! Nog geen drie weken nadat ik mijn zwaarste open-water karper ooit wist te vangen deed ik dat nog eens. Mijn record ging er weer aan! Hoe ik dat voor elkaar kreeg leest u in mijn nieuwste karpervis-blog!
Hoi! Drie dagen op rij glibberde ik de afgelopen week over de gladde IJsselmeerdijk om een aantal stekken van boilies, pellets en tijgernoten te voorzien. Gisteren glibberde ik voor de vierde keer over de natte dijk, nu bepakt met visspullen. Voor me ploegde vismaat Mike door de klei. Samen sleepten we meer dan 50 kilo aan materiaal mee. Vijf uur later waren de vermoeide benen en verstijfde rugspieren voldoende hersteld om de terugweg aan te vatten. Dit keer met een nat en stinkend net.