10 April: over een ezel en ander gedierte.

Even een kort verslagje en vooral wat reflectie. Nadat ik vrijdagavond op een roze wolk terecht kwam besloot ik zondagochtend even snel wat te oogsten. Lekker gemakkelijk in de poldersloot een paar karpers van rond de 20 pond vangen en weer naar huis. Dat dit de foute instelling is hoef ik niemand te vertellen. Gelukkig kreeg ik de kous op de kop. Laat me u vertellen wat er gebeurde.
Lees verder

8 April: in de wolken

Mijn droom was het vangen van die onbekende spiegelkarper, lang geleden uitgezet en sindsdien van de radar verdwenen, een oude nomade van open water. Graag een grote vis ook, en dan liefst aan zelf gedraaide boilies. Tjonge wat zou dat mooi zijn! En, beste mensen, als ervaringsdeskundige kan ik u nu vertellen dat het mooi is!. Al sinds de vangst gisteravond zweef ik op een roze wolk. Laat me u het hele verhaal vertellen en beleef het met me mee!
Lees verder

5 April: Aanpassing van de plannen.

Goedenavond beste website bezoekers, u zat natuurlijk al met spanning te wachten op mijn verslag van de vispoging op de Vecht. U zult echter nog even moeten blijven wachten, in deze fase van de competitie wil ik Ajax zien voetballen en dus geen visavontuur tot laat in de avond. Dat is uitgesteld tot vrijdagavond. Wel heb ik na werktijd nog even de polder bezocht, met een hengel. Eens kijken of de karpers daar al wakker zijn. Mijn plan was om te zoeken naar actieve karpers en hen dan een rigje met een hondenbrokje, tijgernoot of wat mais voor te schotelen. Ik koos voor een zelfhaaksysteem, want ik wou ondertussen veel foto’s maken van wat ik om me heen zag.
Lees verder

2 April: even proeven

Ik had geen concrete plannen en dus moest er relatief ad hoc gevist worden dit weekend. De voerstek op de Vecht krijgt nog dagelijks wat voer, maar daar ga ik woensdagavond oogsten. Die stek viel dus af. Na lang piekeren besloot ik de gemakkelijke wateren door te strepen en te beginnen met een water waar meer doorzettingsvermogen voor nodig is. Ik ga karpervissen op het Amsterdam Rijnkanaal. Nadat ik vorig jaar op de Vecht mijn eerste karper ving heb ik dit jaar als doel om ook op het ARK mijn eerste karper te vangen. 
Lees verder

30 Maart: karper zin, brasem festijn

Hoi! Na het karper festijn van afgelopen zondag zou u misschien verwachten dat de karper zin enigszins gestild is maar niets is minder waar. In tegendeel, de zin neemt alleen maar toe. Nu de lente is gearriveerd en de zomertijd is ingegaan wordt het alleen maar erger. Gelukkig kan er nu ook ’s avonds weer prima gevist worden. Aldus werd gedaan.
Lees verder