Waar ik vorig jaar rond deze tijd wat minder plezier had in het vissen is dat op dit moment heel anders. Ik loop momenteel over van de ideeën voor mijn visserij. Niet alleen wil ik de komende maanden proberen nog een serie grote karpers uit de Vecht te trekken, ook heb ik enorm veel zin om echt grote snoekdames te gaan belagen. Zowel met de statische methode als ook vanuit de kano. Zolang de karpervisserij nog regelmatig succes oplevert zal daar de focus op blijven liggen maar wel zal ik alvast nu en dan een uitstapje wagen om mijn snoekvisserij wat op gang te helpen. Uiteindelijk is regelmatig een bepaalde vistechniek hanteren en er ook wat vissen mee vangen de beste manier om stelselmatig succesvol te zijn.
Lees verder
Categorie archieven: Visverslagen
23 september: een foto-vis-verslag van vissen met een spinner vanuit de kano
Goedemorgen. Voor de Spiegelkarperproject-wedstrijd van volgend weekend zijn de voorbereidingen inmiddels in volle gang. Een enorme lading boilies zit weer in de vriezer en op twee stekken wordt momenteel al gevoerd. Een derde stek is ook uitgekozen, daar beginnen de voorbereidingen later in de week. Ik laat de karpers en mijn stekken verder even met rust. Omdat een weekend zonder vissen natuurlijk niet kan ben ik er afgelopen zaterdag met de kano op uit gegaan. Langs de kant sleepte ik een spinnertje door het water, aan de diepere kant een duikend plugje. Ik heb me prima vermaakt. Druk op lees verder voor het foto-visverslag.
Lees verder
19 september: Een nieuw record!
Hoi! Momenteel ben ik druk aan het voorbereiden voor de SKP wedstrijd van eind september. Als het goed is zit na komend weekend mijn vriezer vol met RB15 boilies. Ik heb een boiliebedrijf opdracht gegeven voor mij de boilies te draaien. Door daar ook de meeste ingrediënten te bestellen ben ik een stuk goedkoper uit dan wanneer ik alleen het draaien zou uitbesteden. Drie ingrediënten moet ik zelf aanleveren. Dat is afgelopen week gedaan. Hopelijk worden de bollen snel gedraaid, dan kan de focus daarna volledig op het SKP weekend. Maar eerst is er nog een keer gevist. En niet zonder resultaat. Vandaag wederom een memorabel visverslag van een avondje karpervissen aan het IJmeer.
14 September: project xxx – bizar
Als je de wind in de zeilen hebt kun je je daar over verwonderen. Je kunt dat ook laten en er zoveel mogelijk van proberen te profiteren. En dus hou ik vast aan mijn bewezen aanpak en vis vol gas door. Op de Vecht, drie keer voeren, de eerste keer met een lading partikels erbij. Daarna afromen. Enige aanpassing dit keer was dat ik de hoeveelheid boilies opschroefde naar 1,5 kilo per keer waarvan de helft grote RB15 en de ander helft zoete boilies die ik overhad van mijn visavontuur in Frankrijk.
Lees verder
11 september: opnieuw een bijzondere vis!
Waar het huidige visjaar voor mij wat stroef op gang kwam lijkt het op dit moment alsof ik niets verkeerd kan doen. Gisteravond viel ik weer met mijn neus in de boter. Sterker nog, zo’n gekkenhuis heb ik aan de waterkant nog nooit eerder meegemaakt. En toen bleek 1 van de vangsten ook nog een heel bijzondere vis te zijn. Ga er eens lekker voor zitten, dan vertel ik u het hele verhaal.
Lees verder