Update – 3 Augustus: snel tussendoor.

Deze week bezoek ik met vismaat Mike een afgesloten water, eerst om te verkennen, later om te vissen. De week erna wil ik weer naar de heksenketel-stek. De laatste keer had ik hier vijf karpers in iets meer dan twee uren vissen. Hier is vast meer te halen. Het hoeven er geen vijf te worden, met een of twee vissen ben ik ook al tevreden. Als voorbereiding heb ik zaterdag alvast wat vanuit de kano gevoerd. Even drie kilogram grote boilies verspreid over zo’n 100 meter water.

En als je dan toch met de kano op het water bent kan er best even een spinhengeltje mee. De Salmo Hornet werd dit keer gepakt door een snoekbaars. Dat kanoën en slepen met plugjes blijft leuk.Snoekbaars op de Salmo Hornet

Update 3 augustus:

Ondertussen zijn de plannen iets gewijzigd. Het nieuwe water krijgt regelmatig wat voer maar het lijkt ons verstandig niet te snel te willen oogsten. Laat de vissen maar even iets langer wennen aan en eten van onze boilies. Het vissen hier hebben we een week uitgesteld. Wel gaat er regelmatig wat voer in. Als alternatief gaan we de heksenketelstek iets eerder bevissen. En daar voer ik dus weer dagelijks met de kano.

Dagelijks even t water op is geen straf

Gisteren (dinsdag) gingen er ook weer twee spinhengels mee. Opnieuw was de Salmo Hornet het populairst. Drie van de vier aanbeten kwamen op dit plugje. Twee baarzen bleven hangen (allebei op de Hornet).

Vanavond nog een keer voeren en dan morgen hopelijk oogsten. Ik ben zo benieuwd wat ons te wachten staat! Tot later!